Innovatieonderzoek.nl

- 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 -
 Stap tussen ontwikkeling en lancering van een product moeilijk te financieren 24-03-2011 14:32

De fase tussen de uitkomst van R&D en het op de markt brengen van innovatieve producten wordt ook wel de vallei des doods genoemd. In een rapport van de Adviesraad voor Wetenschap- en Technologiebeleid (AWT) heeft onderzoek gedaan naar deze fase. Uit het onderzoek blijkt dat veel jonge innovatieve ondernemers moeite hebben met het financieren van deze fase. Ook voor investeerders is de vallei des doods risicovol. Toch kan meer durfkapitaal en slim en innovatief aanbesteden helpen bij de financieren. Zo meldt het Ministerie van Economische Zaken.

 


 Living Labs producttesten 18-02-2011 09:30

Een goede branchmark uit Tokyo is SampleLab. Bij SampleLab kunnen producenten hun producten laten testen terwijl de consumenten betalen om bij SampleLab naar binnen te gaan. Een innovatieve manier om producten te testen, want normaal kost dit juist geld. Zo nu ook Living Labs in Nederland.


 Burkini: Innovatie volgens Frans Johansson 03-01-2011 11:00

Frans Johnsson geeft in zijn talk aan dat innovatie vooral gebeurd door diegene die veel proberen. Zij proberen veel, falen veel en slagen veel. Juist daar zit de correlatie. Zo haalt hij de voorbeelden Burkini en Ice Hotel aan. Wat valt er van hun te leren?


 Sinterklaas overzee 01-12-2010 09:30

Dat Sinterklaas met de stoomboot uit Spanje naar Nederland elk jaar komt is wel duidelijk. Nieuw is echter dat hij morgen ook uitbreidt naar Engeland.


 Europees zwaard winnende nominatie 26-11-2010 12:00

Ondanks dat er slechts 300 deelnemers in Nederland zijn aan het Middeleeuws Europees zwaardvechten, heeft Maarten Kamphuis de Nationale Sport Innovatie prijs in huis gesleept met een vernieuwd zwaard.


 Social Media en shopping 15-11-2010 10:30

Twee opkomende trends in Nederland zijn Social Media en fun shopping. Social Media is al langer een trend en steeds meer mensen gebruiken dit om meningen te delen. Ook Fun Shopping is een toenemende trend waarbij jongeren kledingwinkels bezoeken en kleding passen om er vervolgens fotos van te maken.


- 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 -