Merken die de taal van de klant spreken zijn innovatief
Door: Bart | 13-07-2011 14:47extern onderzoek | 34579 x gelezen | 0 reacties>
Een kenmerk van de meest innovatieve merken is dat de merken de taal van de klant spreken. Dit heeft consultancy Incite onderzocht. In een onderzoek onder de Britse bevolking over wat de meest innovatieve merken zijn en waarom, kwamen zes factoren naar voren die blijken te bepalen of een merk als innovatief gezien wordt.
Zo zouden merken die innovatief zijn het leven van de consument makkelijker moeten maken. Daarnaast is het aanwakkeren van discussies en het generen van buzz belangrijk. Innovatieve merken worden door het publiek geaccepteerd en zijn vertrouwd en ‘begripvol’.
De meest innovatieve bedrijven vinden we in de high-tech sector. Apple is het meest innovatief voor Sony en Microsoft. Merken uit de fmcg sector komen wel op de lijst voor, maar vallen buiten de top 10. Dit omdat ze minder invloed hebben op het leven van de consument.
In de fmcg sector komt innovatie vooral voort uit concurrentie. Maar een nieuw smaakje wordt minder innovatief gevonden dan een nieuwe technologie. De hoogst geplaatste fmcg merken vinden we op plaats 13 (Tesco), 38 (Innocent) en 45 (Coca-Cola en Cadbury).
Reacties:
Nog geen reactiesSchrijf de eerste reactie:
Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren |