Innovatieonderzoek.nl

- 1 - . . 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 -
 Slechte publiciteit is ook publiciteit 29-07-2010 08:31

En zo is het maar net! Een oud spreekwoord weliswaar, maar Toyota bewijst het maar weer eens. Zo zagen zij hun verkoopcijfers stijgen ondanks de grote terugroepactie, met maar liefst 16,9 procent.


 Branding leidt tot positieve gevolgen 26-07-2010 09:00

Jaarlijks gaan er miljarden op door bedrijven die budget uitbesteden aan branding. Hoe gaan we ons merk positioneren in de markt en waar willen we mee geassocieerd worden?


 3 tips om het creatieve proces te verbeteren 14-07-2010 12:06

Uit extern onderzoek door Nielsen Company naar productontwikkeling blijkt dat er veel beïnvloeders zijn op het gebied van innovatie. In deze blog 3 tips om het creatieve proces efficiënter te maken aan de hand van dit onderzoek.


 Doe jij al iets met neuromarketing 07-07-2010 08:21

Op MarketingFacts stond er onlangs een interessant artikel over neuromarketing. Neuromarketing is het meten en verwerken van niet beïnvloedbare reacties op feitelijke hersenactiviteit.


 Diversiteit niet altijd gunstig 28-06-2010 07:31

Hoewel voor innovatie vaak gezegd wordt dat diversiteit tot betere resultaten leidt gaat dit niet op voor 15-jarige op gemengde scholen. Dit blijkt uit onderzoek van onderwijssocioloog Jaap Donkers. 


 Werknemers worden te vaak vergeten 23-06-2010 08:53

Werknemers worden te vaak vergeten wanneer het gaat om innovatie. Werknemers zouden vaker betrokken moeten worden bij de bedrijfsvoering. Maar liefst 70% van de werknemers ervaart te weinig ruimte om input te geven aan innovatie.


- 1 - . . 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 -