Innovatieonderzoek.nl

- 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - . . 12 -
 Ideemanagement stimuleert innovatie 07-06-2011 16:23

Het bedrijfsleven schreeuwt continue om vernieuwingen en innovatie, maar vaak is er geen tijd en geld om dit te realiseren. Het belangrijkste obstakel is dat leidinggevenden hun team niet genoeg ruimte gunnen om te innoveren. Daarnaast doet het hoger management weinig tot niets met de ideeën die werknemers aandragen.


 Brainstormen in groepen niet altijd goed voor innovatie 27-04-2011 09:45

Iedereen kent ze wel. Een brainstorm in een grote groep waar iedereen elk idee kan spuien dat hem te binnen schiet. Ze lijken heel succesvol maar ze kunnen wel eens veel minder effectief zijn dan altijd gedacht wordt. Christian Terwischn en Karl Ulrich, hoogleraren aan Wharten en INSEAD-professor Kran Girotra hebben onderzoek naar deze brainstorm sessies gedaan. Goede ideeën, creativiteit en innovatie gaan zelfs ten onder in een groep volgens het drietal.


 Kinderen steeds jonger online 31-03-2011 15:30

In een onderzoek door Stichting Mijn Kind Online, en samenwerking met Z@ppelin en NTR Jeugd blijkt dat kinderen steeds jonger gebruik maken van internet. Er is een nieuwe generatie, de ‘app generatie’. Peuters en kleuters die liever vingersurfen dan met een muis klikken. Naast het lezen van ‘gewone’ kinderboeken bladert deze generatie net zo graag door interactieve prentenboeken.


 Innovatieve MVO bedrijven hebben meest tevreden klanten 15-03-2011 16:00

Dat vele organisaties zich bezighouden met duurzaamheid is overal in terug te zien. Zuinige auto’s, keurmerken, subsidies. Maar wat motiveert de bedrijven nu eigenlijk om zich bezig te houden met maatschappelijk verantwoord ondernemen?


 Geen invloed van de omgeving op kwaliteit 04-03-2011 09:02

Vaak wordt er geloofd dat de fysieke omgeving van invloed is op de ideeën. Veel bedrijven kiezen er daarvoor om te brainstormen op externe locatie's. Het liefst zo gek mogelijk om de meest gekke ideeën te krijgen.


 Vooral kleinere organisaties onderscheiden zich 02-03-2011 08:45

Dat kleinere organisaties juist overleven door 'anders' te zijn dan het gros is al duidelijk, maar dat grote organisaties bewust kiezen om zich strategisch minder te onderscheiden dan haar concurrenten is opvallend bij de resultaten van het onderzoek dat is uitgevoerd door Berenschot.


- 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - . . 12 -