Innovatieonderzoek.nl

- 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - . . 12 -
 Klant centraal belangrijkste trend 2013 17-04-2013 10:00

Uit het tiende marketingonderzoek van Berenschot blijkt dat het centraal stellen van de klant de belangrijkste opgave is in 2013. Bijna 50% van de in totaal 350 marketeers noemt deze trend als meest belangrijk. Daarnaast staan ‘social media’ en ‘authenticiteit’ hoog in de lijst. Het beeld is per sector verschillend, maar toch zullen alle marketeers meer hun best gaan doen om de klant te verleiden.


 Familiebedrijven zijn innovatiever dan andere bedrijven 10-04-2013 10:30

Het gaat goed met de familiebedrijven ten opzichte van andere bedrijven. Ze zijn gezonder, gaan niet zo snel failliet en ze zijn innovatief. Dit zijn de resultaten van een onderzoek van ING, MKB Nederland, Ernst & Young en de branchvereniging Familiebedrijven. Het onderzoek werd op afgelopen maandag 8 apruil 2013 door minister Henk Kamp van Economische Zaken in ontvangst genomen tijdens de opening van de Week van de Ondernemer in Utrecht. 


 Nederland in top vijf op het gebied van innovatie in de EU 02-04-2013 10:00

Het gaat goed met Nederland op het gebied van innovatie prestaties in de EU. Dit heeft het jaarlijkse scoreboard voor Onderzoek en Innovatie 2013 van de Europese Comissie uitgewezen. Aan de hand van investeringen in onderzoek en ontwikkeling, en nog 24 andere factoren worden landen vergeleken. Nederland is geen koploper, maar staat wel in de top vijf.


 Enkel belonen belemmert creativiteit 16-01-2012 11:46

In de Marketing Tribune stond een artikel over belonen en creativiteit. Hierin werd aangegeven dat hoewel het belang van creativiteit voor een onderneming breed wordt gedeeld, de methoden om die creativiteit te bereiken vaak ongrijpbaar. Ondanks dat veel bedrijven beloningen, trainingsprogramma's of een combinatie van beiden aanbieden om creativiteit te stimuleren bij innovatietrajecten, blijft creativiteit een lastig te begrijpen component. Om dit beter te begrijpen voerden Buroughs et al. een kwalitatief onderzoek uit onder 20 Noord-Amerikaanse, Europese en Azaiatische bedrijven.


 Merken die de taal van de klant spreken zijn innovatief 13-07-2011 15:47

Een kenmerk van de meest innovatieve merken is dat de merken de taal van de klant spreken. Dit heeft consultancy Incite onderzocht. In een onderzoek onder de Britse bevolking over wat de meest innovatieve merken zijn en waarom, kwamen zes factoren naar voren die blijken te bepalen of een merk als innovatief gezien wordt.


 MKB waagt zich niet aan open innovatie 29-06-2011 10:42

Het is algemeen bekend dat open innovatie velen voordelen heeft. Ook in het MKB. Echter blijkt uit de praktijk dat het MKB huiverig er voor is. Hier zijn verschillende redenen voor.


- 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - . . 12 -